سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

نماینده ارومیه: عمرسیاسی قالیباف تمام نشده / نباید از شایستگی ها بدلیل شکست عبورکرد

سیاست > مجلس - نادر قاضی پور گفت:یکی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت نیروهای جوان برای فعالیت در حوزه های مختلف است و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز شاهد تعدادی از این نیروها بودیم.
 

نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای ساختن نیروهای خود زحمات فراوانی کشیده است و نباید با هیچ این افراد را کنار گذاشت. در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 8 نامزد حضور داشتند و به طور طبیعی تنها یک نفر پیروز انتخابات شد و نباید 7 نامزد دیگر را نادیده گرفت و این افراد باید در حوزه های مختلف به فعالیت خود ادامه دهند.

قاضی پور در ادامه گفت: قطعا زمانی که فردی برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت می شود شایستگی هایی را داشته است و نباید از این شایستگی ها به دلیل شکست در انتخابات عبور کرد.مملکت متعلق به یک گروه و جریان سیاسی خاص نیست که با پیروزی یک گروه در انتخابات گروه های دیگر از عرصه خارج شوند و تمام گروه ها می توانند در عرصه سیاسی کشور حضور داشته باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

وی همچنین گفت: مردم در انتخابات 24 خرداد به آقای قالیباف رای ندادند و این اجباری نیست که مردم وی را انتخاب کنند. این موضوع نیز دلیل بر نادیده گرفتن ویژگی های آقای قالیباف نمی شود و وی می تواند در حوزه های دیگر به نظام کمک کند.هم اکنون قالیباف در شهرداری فعالیت می کند و اگر فردا نیز شورای شهر تهران آقای قالیباف را برکنار کند و فردی لایق تر را برای شهرداری تهران انتخاب کنند مشکلی ایجاد نمی شود و آقای قالیباف تجربیات خود را در اختیار وی قرار می دهند و از این موضوع ناراحت نمی شوند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: البته اگر انتصاب ها جناحی باشد حاشیه هایی را ایجاد می کند و این اقدامات در فضای سیاسی کشور ناسنجیده است و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. آقای قالیباف نیروی جوانی است و می تواند علاوه بر حوزه ریاست جمهوری در بخش های دیگر مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس و یا یک وزارت خانه فعالیت داشته باشد و فعالیت سیاسی وی به پایان نرسیده است.نکته ای که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است پایان نیافتن فعالیت سیاسی آقای قالیباف است. وی از نیروهای جوان است و می تواند در عرصه های مختلف شرکت کند.

مشهد/ درنشست همکاری های حمل و نقل گمرکی بین ایران و ترکمنستان مصوب شد:
در نشست همکاری های حمل و نقل گمرکی بین ایران و ترکمنستان افزایش ناوگان عبوری ترانزیتی از مرز سرخس در ایران به ترکمنستان از 200 به 400 دستگاه در روز مصوب شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری ایننشست در سرخس درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : در این نشست مصوب شد با توجه به ظرفیتهای ترانزیتی ایران به ویژه در بخش ریلی و با توجه به محدود یتهای موجود ترانزیت ریلی بین دو کشور ، ترانزیت ریلی از ایران در مرز سرخس به ترکمنستان در سال به3 و نیم میلیون تن افزایش یابد .

کشاورزیان بدون اشاره به میزان ترانزیت ریلی کنونی کشور از این مرز افزود : همچنین دراین نشست مصوب شد ناوگان عبوری ترانزیتی از مرز سرخس در ایران به ترکمنستان از 200 به 400 دستگاه در روز افزایش یابد اما اجرای این مصوبه از سال 2015 میلادی محقق می شود .

او گفت : برای اجرای این مصوبه طرف ترکمن نیاز به توسعه زیر ساختهای خود دارد که تا ابتدای سال 2015 محقق میشود .

رئیس سازمان حمل و نقل کشور افزود: تا زمان اجرای این مصوبه قرار براین شده است روزانه 250 دستگاه کامیون عبوری از مرز ایران در سرخس به ترکمنستان ترانزیت شود/س .

 

 
برچسب ها: حمل ، نقل ، ناوگان
 
پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب: حمل؛ نقل؛ رناوگان؛ , سرخس, :: 23:49 :: نويسنده : ذوالفقاری
آیت‌الله جنتی:
یک عده در داخل کشور در حال تشکیل شبکه زیرزمینی برای ایجاد رابطه با آمریکا هستند اما باید به انها هشدار داد که راهتان را از مردم جدا نکنید.
  خطیب نماز جمعه تهران از تلاش برخی برای ایجاد یک شبکه زیرزمینی جهت رابطه با آمریکا خبر داد.

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد یک شبکه زیرزمینی رابطه با آمریکا تصریح کرد: پیام مردم به مسئولین این بود که ضدآمریکایی باشید نه اینکه مردم چیزی بگویند و شما راه دیگری بروید.

آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با دعوت تمام نمازگزاران و مومنین به تقوا گفت: با همه وجودم و نه تنها زبان، از همه مردم به خاطر حضور در راهپیمایی 22 بهمن تشکر می‌کنم. این راهپیمایی واقعا دشمن شکن، دشمن کورکن و دوست شادکن و حماسه‌ای از جنس حماسه سیاسی بود.

وی افزود: در شرایطی که دشمن پررویی کرده و با وقاحت، حرف‌های زشت بر زبان جاری می‌کند، مردم ما به غیرت‌شان برمی‌خورد. یک قسمت زیاد از افزایش جمعیت امسال به خاطر غیرتمندی و عزت‌خواهی مردم بود چون مردم ما تحمل ذلت و تحقیر را ندارند و اینکه چهارتا یانکی آنطرف دنیا راه بیفتند و مردم مسلمان ما را تحقیر کنند، برای ما قابل تحمل نیست.
بفیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:جنتی ، آمریکا ، ارتباط ، زیرزمینی, :: 1:54 :: نويسنده : ذوالفقاری
انرژی هسته‌ای چقدر می‌ارزد؟ البته که مقاومت با سختی همراه است ولی اگر این سختی بهای یک متاع گرانقدر و یا برای پیشگیری از یک فاجعه وحشتناک باشد، نه فقط ناگوار نیست بلکه با میل و رغبت، خریدنی نیز هست. «آیا اهمیت برخورداری کشورمان از دانش و فناوری هسته‌ای در حد‌و اندازه‌ای هست که با هزینه‌های آن نظیر تحریم‌های اقتصادی برابری کند؟ و مگر فعالیت هسته‌ای در پیشرفت و توسعه و زندگی مردم چه نقش برجسته‌ای دارد که بهای سنگین آن قابل پذیرش باشد»؟! این پرسش اگرچه تاکنون بی‌پاسخ نبوده و نمانده است ولی از آنجا که این روزها و همزمان با مذاکرات ایران و 5+1 بار دیگر و در سطح گسترده‌تری از سوی رسانه‌های بیرونی و برخی از جریانات داخلی مطرح شده و به آن دامن زده می‌شود؛ اشاره‌ای - هر چند گذرا- به نکاتی در این باره ضروری به نظر می‌رسد و ابتدا باید گفت؛ این تصور که تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدانش به خاطر فعالیت هسته‌ای‌ کشورمان است، امروزه به اندازه‌ای رنگ باخته که به یک شوخی بی‌مزه شبیه است و در این باره پیش از این، مستندات فراوانی داشته‌ایم که نیازی به تکرار آن نیست و نگاه این نوشته از زاویه دیگری است؛ بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:هسته ای ، انرژی ، شوخی ، تحریم , :: 1:28 :: نويسنده : ذوالفقاری
ما نیازمند تغییر در نگرش ها هستیم، چرا که عادت مهم ترین دشمن انسان است. بنابر این باید از خودمان شروع کنیم و متعاقب آن روش های ما نیز به دنبال آن تغییر پیدا می کند. همه ما وظیفه داریم با تمامی وجود فرمان مقام معظم رهبری را محقق کنیم. دراین مسیر نیز نیازمند آن هستیم که این رفتار را در حوزه حقوقی و حقیقی خودمان پیش ببریم.
 روز گذشته نشست دو روزه هم اندیشی حرکت به سمت تحول در حوزه مدیریت شهری، ویژه شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان ها با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در اردوگاه شهید میرحسینی چیتگر برگزار شد. 
 بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:مدیریت جهادی, :: 1:27 :: نويسنده : ذوالفقاری
خودزنی زنجیره ای برای ارباب حقوق بشر
یکی از روزنامه های زنجیره ای افراطی در اقدامی مشابه گفتگویی با فرح پهلوی -بیوه شاه معدوم- را آماده ساخته و قصد دارد آن را در روزهای آتی منتشر نماید.
 روزنامه تازه انتشار یافته آسمان تنها چندروز پس از فعالیت مطبوعاتی، در شماره دیروز خود به نقل از هرمیداس باوند حکم اسلامی قصاص را «غیر انسانی» خواند. همچنین در اقدامی دیگر اخیرا نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند،به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع به اصطلاح محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت های مذهبی خوانده است.

ازسوی دیگر برخی منابع مطلع اذعان می کنند که یکی از روزنامه های زنجیره ای افراطی در اقدامی مشابه گفتگویی با فرح پهلوی(بیوه شاه معدوم) را آماده ساخته و قصد دارد آن را در روزهای آتی منتشر نماید. شایان ذکر است پیشتر از این نیز یک نشریه همسو با نهضت به اصطلاح آزادی مطالبی را علیه مقدسات دینی منتشر کرد.

موارد مذکور قرائنی هستند که از کلید خوردن یک سناریوی پیچیده و در عین حال چند سویه حکایت می کند.
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
«مكرّر گفتيم كه مسئله‌ى هسته‌اى بهانه است براى دشمنى؛ مسئله‌ى هسته‌اى هم اگر يك روزى - حتّى به فرض محال - بر طبق نظر آمريكا حل بشود، باز يك مسئله‌ى ديگرى دنبال آن مى‌آيد؛ الان ملاحظه كنيد سخنگويان دولت آمريكا بحث حقوق بشر، بحث موشكى، بحث سلاح و مانند اينها را به ميان آوردند.»
«مكرّر گفتيم كه مسئله‌ى هسته‌اى بهانه است براى دشمنى؛ مسئله‌ى هسته‌اى هم اگر يك روزى - حتّى به فرض محال - بر طبق نظر آمريكا حل بشود، باز يك مسئله‌ى ديگرى دنبال آن مى‌آيد؛ الان ملاحظه كنيد سخنگويان دولت آمريكا بحث حقوق بشر، بحث موشكى، بحث سلاح و مانند اينها را به ميان آوردند.»
 
 بقیه در ادامه مطلب
 
 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, :: 1:52 :: نويسنده : ذوالفقاری
 
 
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به معیشت مردم و تجارت مرزی در سیستان‌ و بلوچستان بسیاری از مشکلات این استان را حل می‌کند.
 هدایت‌الله میرمرادزهی ‌در تشریح دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با رئیس جمهور اظهار داشت: در این دیدار اعضای مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مشکلات، پیشنهادات و کمبودهای این استان را با رئیس جمهور درمیان گذاشتند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود‌: در ‌ابتدا نمایندگان از رئیس جمهور برای انتخاب استاندار با تدبیر سیستان و بلوچستان و حضور مداوم معاونان، وزرا و رئیس سازمان محیط زیست برای حل مشکلات این استان تشکر و قدردانی کردند.

وی، تصریح کرد: مهمترین مشکل سیستان وبلوچستان که نمایندگان در این دیدار مطرح کردند، بحث اشتغال و پیشنهاد تجارت در مرز بود که تعداد بسیاری از شهرستان های استان در گذشته  از طریق مبادلات مرزی معیشت خود را تامین می کردند که نمایندگان از رئیس جمهور تقاضا داشتند که این مورد در منطقه ادامه پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: البته توسعه نیروی انسانی یکی دیگر از خواسته‌های نمایندگان از رئیس جمهور بود تا نیروی انسانی در این منطقه بتوانند به راحتی با استفاده از بورسیه در مقطع دکترا تحصیل کنند، همچنین مهار آب‌های مرزی یکی از موضوعات مورد بحث در دیدار با رئیس جمهور بود، زیرا با بسته شدن رودخانه های مرزی بسیار از مشکلات حل خواهد شد.

میرمرادزهی‌ افزود: متاسفانه برخی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان فاقد دانشگاه و مراکز عملی هستند که نمایندگان از رئیس جمهور درخواست کردند که به این مشکل هرچه سریع‌تر رسیدگی شود، از سوی دیگر دولت باید تدابیری بیندیشد که مردم این منطقه بتوانند باتوجه به خشکسالی چند سال اخیر به کشاورزی و کشت محصولات ادامه دهند.

عضو مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان، گفت‌: رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد که دولت، بندر چا‌بهار و سواحل مکران را متحول خواهد کرد، البته رئیس جمهور به اهمیت سیستان و بلوچستان و شجاعت مردم این استان هم اشاره کرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921129001521#sthash.gWtk4MPw.dpuf
 
شهردار تهران در مراسم تقدیر از فعالان عرصه نذر فرهنگی:
در چهار سال آینده می خواهیم بر این موضوع متمرکز شویم که آیا می توانیم با خرد جمعی و کمک مردم کاری کنیم که هر کس وارد شهر شد، بگوید که رفتار مردم نسبت به گذشته متفاوت تر شده است؟ مردم باید این تفاوت را هم در رانندگی ما در خیابان ببینند، هم در رفتار همسایه داری ما مشاهده کنند و هم تغییر رفتار را در کلاس، بازار و بین همه قشرها و اصناف ببیند و احساس کنند.
بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:قالیباف,فرهنگ, سرخس, :: 4:1 :: نويسنده : ذوالفقاری

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: راه آهن سرخس در حال حاضر ظرفیت ترانزیت 10 میلیون تن بار را در سال دارد در حالی که در حال حاضر یک میلیون تن بار از آن عبور می کند.

 

 

 

 بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:راه آهن, سرخس, :: 18:9 :: نويسنده : ذوالفقاری
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 80
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 56000
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1